Montag, 28. Februar 2011

Weekend

I helgen bjöds det på bio, mycket bio. 3 gånger faktiskt. På fredagen blev det mitt val "The king's speech" (notera! Fantastisk). Jag hade lovat min man att vi skulle se "Gulliver's travels" så vi beslöt oss för att se den på lördagen. Dock ändrade sig planerna när två vänner ringde, så vi gick alla och såg "True Grit" och landade sedan på restaurang Locanda Pane med ostar och vin. På söndagen blev det slutligen "Gulliver's travels". En biohelg alltså, med lite inklämd shopping. Jag köpte en sommarklänning och det är inte första gången jag köpt sommarkläder den här månaden. Får lite känslan av att jag försöker tvinga fram värmen genom shopping. Utan framgång självklart, men det är ju värt ett försök... eller två.

Måndagsmorgonen börjar bra. Sitter med en karamell kaffe på våran mysiga matta i vardagsrummet. Jag har, sedan klockan 10, pratat med min bror i Nya Zeeland och försäkrat mig om att han mår bra. Nu tänkte jag dricka upp min kaffe och kila iväg till den mer ansträngande delen av vardagen, nämligen (trumvirvel) jobbet.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen